Podczas zajęć z Metodyki zajęć korekcyjno - kompensacyjnych studenci kierunku Pedagogika mieli możliwość bezpośredniej obserwacji elementów zajęć prowadzonych tzw. Metodą Krakowską. Helenka prezentowała ćwiczenia dotyczące usprawniania analizatora słuchowego i pamięci słuchowej karmiąc "głodnego misia". Następnie rolę się odwróciły i to studenci musieli "nakarmić misia" produktami wymienianymi przez Helę w konkretnej kolejności. Zadanie wbrew pozorom nie było łatwe. Podobną technikę pracy z uczniem zastosowano przy prezentacji układanek lewopółkulowych, czytaniu samogłosek i sylab ćwicząc m.in. pamięć symultaniczno - sekwencyjną. Dzięki takiej pracy (zabawie w role) podczas zajęć terapeutycznych w szkole uczniowie szybciej i skutecznie usprawniają poszczególne analizatory. Warto także pamiętać, iż nauczanie czynnościowe jest istotnym kluczem w rozwoju tych umiejętności. A zatem nie karty pracy, a czynności manipulacyjne sprzyjają nauczaniu i utrwalaniu nabytych już sprawności.
Zajęcia poprowadziła dr Elżbieta Pędraszewska – Iskrzak, której towarzyszyła Helena Iskrzak, uczennica Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 1 w Płocku.