Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica

Jesteś tutaj:

Zapraszamy na wiosenną edycję szkolenia pt. ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Szkolenie odbędzie się w trzech terminach:

  • Płock - 23 kwietnia
  • Iława - 14 maja
  • Wyszków - 11 czerwca

Czas trwania szkolenia: 3 godziny
Początek: godz. 16:00

Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W treści maila należy wpisać:

  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Nazwę instytucji, którą reprezentuje uczestnik/Student(-ka)
  • Telefon kontaktowy
  • Termin i miejsce szkolenia, którego dotyczy zgłoszenie

Każdy uczestnik otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.

Główne założenia szkolenia:
Szkolenie opiera się na przekazaniu uczestnikom elementarnej wiedzy na temat procesów sensorycznych, ich roli w rozwoju dziecka i wpływu na codzienne funkcjonowanie oraz uczenie się. Założeniem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom praktycznych narzędzi i technik, które mogą wprowadzać do swoich zajęć, aby wspierać rozwój uczniów z różnymi potrzebami sensorycznymi.

Odbiorcy:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolenj, studentów kierunków pedagogicznych, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zaburzeń integracji sensorycznej oraz zdobywać praktyczne umiejętności do pracy z uczniem z zaburzeniami sensorycznymi.

Uczestnicy szkolenia:
• zdobędą wiedzę na temat podstawowych pojęć związanych z integracją sensoryczną,
• przyswoją informacje dotyczące rozpoznawania typowych objawów zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, takich jak nadwrażliwość, podwrażliwość czy trudności z koncentracją,
• dowiedzą się, jak wprowadzać proste ćwiczenia i aktywności sensoryczne do zajęć edukacyjnych, wspierając rozwój dzieci i ich umiejętności koncentracji oraz radzenia sobie z bodźcami,
• poznają sposoby modyfikacji przestrzeni klasy i struktury zajęć, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla uczniów z różnorodnymi potrzebami sensorycznymi,
• dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się z rodzicami i specjalistami (np. terapeutami integracji sensorycznej),
• nauczą się, jak tworzyć własne rekwizyty stymulujące zmysły.

Treści szkoleniowe:
1. Założenia integracji sensorycznej
2. Rola i znaczenie zmysłów
3. Zaburzenia integracji sensorycznej – rodzaje i objawy
4. Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole?
5. Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI
6. Zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych – warsztat

Prowadząca szkolenie:
Maria Natkowska
Nauczyciel akademicki Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Ziemi Mazowieckiej w Liszynie, pedagog, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych. Specjalizuje się w dziedzinie pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej oraz specjalnej, a także zagadnieniach z obszaru terapii pedagogicznej oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Autorka wielu artykułów o tematyce edukacyjnej.

rekrutacja

STUDIA PIERWSZEGO (LICENCJAT, INŻYNIER)
I DRUGIEGO (MAGISTER) STOPNIA
ORAZ JEDNOLITE MAGISTERSKIE

Iława

661 121 122

(wyłącznie w sprawach rekrutacji)

Wyszków

661 121 122

(wyłącznie w sprawach rekrutacji)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności | Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku.

enova365 logo   soneta baner szkolimy w oparciu o system enova

Strona internetowa Szkoły Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku została sfinansowana w ramach realizacji projektu:  „Równość w edukacji 2.0 - kompleksowy program wsparcia w zakresie dostępności w Szkole Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych