Zapraszamy na wiosenną edycję szkolenia pt. ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Szkolenie odbędzie się w trzech terminach:
- Płock - 23 kwietnia
- Iława - 14 maja
- Wyszków - 11 czerwca
Czas trwania szkolenia: 3 godziny
Początek: godz. 16:00
Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W treści maila należy wpisać:
- Imię i nazwisko uczestnika
- Nazwę instytucji, którą reprezentuje uczestnik/Student(-ka)
- Telefon kontaktowy
- Termin i miejsce szkolenia, którego dotyczy zgłoszenie
Każdy uczestnik otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Główne założenia szkolenia:
Szkolenie opiera się na przekazaniu uczestnikom elementarnej wiedzy na temat procesów sensorycznych, ich roli w rozwoju dziecka i wpływu na codzienne funkcjonowanie oraz uczenie się. Założeniem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom praktycznych narzędzi i technik, które mogą wprowadzać do swoich zajęć, aby wspierać rozwój uczniów z różnymi potrzebami sensorycznymi.
Odbiorcy:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolenj, studentów kierunków pedagogicznych, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zaburzeń integracji sensorycznej oraz zdobywać praktyczne umiejętności do pracy z uczniem z zaburzeniami sensorycznymi.
Uczestnicy szkolenia:
• zdobędą wiedzę na temat podstawowych pojęć związanych z integracją sensoryczną,
• przyswoją informacje dotyczące rozpoznawania typowych objawów zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, takich jak nadwrażliwość, podwrażliwość czy trudności z koncentracją,
• dowiedzą się, jak wprowadzać proste ćwiczenia i aktywności sensoryczne do zajęć edukacyjnych, wspierając rozwój dzieci i ich umiejętności koncentracji oraz radzenia sobie z bodźcami,
• poznają sposoby modyfikacji przestrzeni klasy i struktury zajęć, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla uczniów z różnorodnymi potrzebami sensorycznymi,
• dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się z rodzicami i specjalistami (np. terapeutami integracji sensorycznej),
• nauczą się, jak tworzyć własne rekwizyty stymulujące zmysły.
Treści szkoleniowe:
1. Założenia integracji sensorycznej
2. Rola i znaczenie zmysłów
3. Zaburzenia integracji sensorycznej – rodzaje i objawy
4. Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole?
5. Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI
6. Zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych – warsztat
Prowadząca szkolenie:
Maria Natkowska
Nauczyciel akademicki Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Ziemi Mazowieckiej w Liszynie, pedagog, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych. Specjalizuje się w dziedzinie pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej oraz specjalnej, a także zagadnieniach z obszaru terapii pedagogicznej oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Autorka wielu artykułów o tematyce edukacyjnej.