Zarządzanie sprzedażą (w przygotowaniu) - specjalność
Sylwetka absolwenta
Absolwent tej specjalności zdobędzie wiedzę i umiejętności związane z analizą rynku i konkurencji, ze zdobywaniem klientów, prowadzeniem rozmów handlowych, sztuką autoprezentacji i negocjacji a także tworzeniem strategii i utrzymywaniem pozytywnych i trwałych relacji z klientami. Będzie potrafił dokonać prognozy i zbudować plan budżetu sprzedaży okresowej, kreować innowacje w kanałach dystrybucji sprzedaży. Zdobędzie wiedzę o obecnych trendach w sprzedaży. Zostanie przygotowany do pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych oraz w firmach handlowych, zarówno w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, jak i w dużych firmach krajowych oraz zagranicznych. Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych związanych z zarządzaniem sprzedażą, handlem i obsługą klienta.
Może on uzyskać zatrudnienie m. in. w charakterze doradcy klienta, specjalisty ds. sprzedaży czy menedżera sprzedaży, a także rozwijać sprzedaż prowadząc własną działalność gospodarczą.
PRZEDMIOTY REALIZOWANE W RAMACH TEJ SPECJALNOŚCI:
- Strategie sprzedaży
- Promocja marki
- Logistyka dystrybucji
- Innowacje w sprzedaży
- Metody pozyskiwania klientów
- Prognozowanie i budżetowanie sprzedaży
- Negocjacje handlowe
- Techniki sprzedaży
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Controlling marketingowy i sprzedażowy